همه مدل‌های آیفون ۱۵ از دیسپلی‌پورت با خروجی ویدیو ۴K HDR پشتیبانی می‌کنند

براساس مشخصات فنی که اپل در مورد گوشی‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر کرده، تمام مدل‌های نسل جدید آیفون از دیسپلی‌پورت با خروجی ویدیو ۴K HDR برای اتصال به نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ۱۵ و پشتیبانی از دیسپلی‌پورت با خروجی ویدیو ۴K HDR

این ویژگی به این معنی است که همه‌ مدل‌های آیفون ۱۵ می‌توانند ویدیو را با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز و حداکثر کیفیت ۴K به نمایشگر بیرونی مجهز به دیسپلی‌پورت یا تلویزیونی که از کابل USB-C به دیسپلی‌پورت پشتیبانی می‌کند، منتقل کنند و به نمایش بگذارند.

در آیفون‌های قبلی با پورت لایتنینگ برای استفاده از چنین قابلیتی، کاربران به مبدل لایتنینگ به HDMI یا لایتنینگ به VGA نیاز داشتند و کیفیت تصویر تنها به ۱۰۸۰p محدود می‌شد. اما اکنون در آیفون‌های جدید، اپل این مسئله را حل کرده است.

اپل سه‌شنبه شب از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد و بالاخره تصمیم گرفت پورت USB-C را پس از سال‌ها جایگزین لایتنینگ کند. استفاده از این پورت مزایای زیادی برای کاربران به همراه دارد. برای مثال می‌توان با یک کابل، تمام محصولات جدید اپل از مک گرفته تا آیپد را شارژ کرد. همچنین دستگاه‌های اندرویدی مدت‌هاست به پورت USB-C مجهز شده‌اند، بنابراین می‌توان محصولات اندرویدی و آیفون‌های جدید را با یک کابل مشترک شارژ کرد.

با وجود اینکه تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ به پورت USB-C مجهز شده‌اند، اما سرعت یکسانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. درحقیقت سرعت این پورت در مدل‌های استاندارد و پلاس روی USB 2 محدود شده است، درحالی‌که برای مدل‌های پرو با سرعت USB 3 روبه‌رو هستیم.


لینک های مفید دیگر:

درباره ی کامران جوادی