پورت USB-C آیفون ۱۵ می‌تواند اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند

اپل دیشب از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد و بالاخره پورت USB-C وارد دنیای آیفون‌ها شد. یکی از ویژگی‌های این پورت، امکان شارژ مستقیم ایرپاد یا اپل واچ از طریق گوشی‌های جدید اپل است.

استفاده از پورت USB-C به‌جای لایتنینگ می‌تواند مزایای زیادی برای افراد به‌دنبال داشته باشد؛ بااین‌حال، دیگر نمی‌توانید از لوازم جانبی مجهز به رابط لایتنینگ استفاده کنید. البته اپل برای چنین افرادی یک دانگل USB-C به لایتنینگ تولید کرده است که ۲۹ دلار قیمت دارد!

شارژ ایرپاد و اپل واچ با پورت USB-C آیفون ۱۵

شما می‌توانید با آیفون ۱۵ و سایر اعضای این خانواده، ساعت هوشمند و ایرپاد اپل را شارژ کنید. برای این کار نیاز به کابل USB-C به USB-C مناسب دارید. دیشب اپل از کیس شارژ جدید ایرپاد پرو با پورت USB-C رونمایی کرد و فقط می‌توانید این نسخه را با آیفون ۱۵ شارژ کنید.

اپل در مراسم دیشب به چنین قابلیتی اشاره کرد که البته منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که مک‌ها با USB-C می‌توانند ایرپاد و اپل واچ را شارژ کنند. بااین‌حال، با یک ویژگی جدید در دنیای آیفون‌ها روبه‌رو هستیم؛ تا پیش از این نمی‌توانستید لوازم جانبی اپل را با آیفون‌ها شارژ کنید.

این ویژگی برای زمانی به کار می‌آید که اپل واچ یا ایرپاد شما شارژ بسیار کمی دارد و بخواهید تا زمان رسیدن به پریز برق، از طریق پورت USB-C آیفون ۱۵ آن‌ها را تا حدی شارژ کنید.

با افزودن پورت USB-C به آیفون‌ها، حالا می‌توان با یک کابل تمام محصولات اپل را شارژ کرد و همچنین از لوازم جانبی مشترک استفاده نمود. در مدل‌های پرو از USB 3 استفاده شده است که حداکثر سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دارد. این درحالی است که برای مدل‌های استاندارد از USB 2 استفاده شده که سرعتش با پورت لایتنینگ تفاوتی ندارد.


لینک های مفید دیگر:

درباره ی کامران جوادی