شارژدهی باتری سری آیفون ۱۵ ظاهراً تفاوتی با نسل قبلی ندارد

گوشی‌های سری آیفون ۱۵ دیشب با پورت USB-C و چندین تغییر دیگر معرفی شدند. بااین‌حال، اپل مانند همیشه اشاره‌ای به ظرفیت باتری این محصولات نکرد. اما براساس مشخصات این محصولات در وب‌سایت اپل، ظاهراً شارژدهی باتری سری آیفون ۱۵ تفاوتی با سری آیفون ۱۴ ندارد.

با معرفی هر نسل جدید از گوشی‌های هوشمند، در کنار بهبود عملکرد، دوربین‌های قدرتمندتر و ویژگی‌های جدید، کاربران به‌دنبال شارژدهی بالاتر باتری هم هستند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل امسال توجهی به این موضوع نداشته است.

عدم تغییر شارژدهی باتری سری آیفون ۱۵

اپل به‌جای اعلام ظرفیت باتری آیفون‌ها، به شارژدهی آن‌ها اشاره می‌کند که شاهد چنین موضوعی برای سری آیفون ۱۵ هم هستیم. همان‌طور که در اسکرین‌شات‌های زیر مشاهده می‌کنید، شارژدهی باتری سری آیفون ۱۵ تفاوتی با نسل قبلی ندارد.

درحقیقت میزان شارژدهی باتری در بخش پخش ویدیو، استریم ویدیو و پخش صدا هیچ فرقی نکرده است. بنابراین خریداران آیفون‌های ۲۰۲۳ تفاوتی را با نسل قبلی از نظر شارژدهی متوجه نخواهند شد و این درحالی است که در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از تراشه ۳ نانومتری استفاده شده است.

اگرچه در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس همچنان شاهد استفاده از چیپ ۵ نانومتری A16 Bionic هستیم و می‌توان عدم افزایش شارژدهی را منطقی تلقی کرد، اما وجود چیپ ۳ نانومتری A17 Pro در مدل‌های پرو و شارژدهی یکسان با نسل قبلی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

عدم تفاوت شارژدهی می‌تواند به‌خاطر کاهش ظرفیت باتری یا مصرف بالای فناوری‌های جدید مورد استفاده در مدل‌های پرو باشد. برای اطلاع دقیق از این موضوع باید منتظر کالبدشکافی گوشی‌های جدید اپل بمانیم تا ظرفیت باتری آن‌ها مشخص شود.


لینک های مفید دیگر:

درباره ی کامران جوادی