ترندفورس: موبایل‌های تاشو تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵ درصد سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهند

گوشی‌های هوشمند تاشو مورد توجه برخی از کاربران قرار دارند. ترندفورس در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۷، گوشی‌های تاشو حدود ۵ درثد سهم بازار جهانی موبایل را از آن خود خواهند کرد.

انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان عرضه گوشی‌های تاشو به بازار به ۱۸.۳ میلیون دستگاه برسد. اگر این اتفاق بیفتد، تا پایان سال جاری میلادی سهم بازار گوشی‌های تاشو حدود ۱.۶ درصد از سهم بازار موبایل است. با این وجود به‌نظر می‌رسد این رقم تا سال ۲۰۲۷ رو به رشد باشد و به ۷۰ میلیون دستگاه تاشو تا برسد. در این صورت سهم بازار موبایل تاشو از ۱.۶ درصد پایان سال جاری میلادی به حدود ۵ درصد در پایان ۲۰۲۷ رشد پیدا خواهد کرد.

روند رو به رشد سهم بازار گوشی‌های تاشو

ترندفورس دربازه بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ نیز وضعیت بازار را پیش‌بینی کرده است. در گزارش مربوطه گفته شده که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ میزان عرضه گوشی‌های تاشو به ۲۵.۲ میلیون دستگاه می‌رسد که خبر از رشد ۳۸ درصدی در میزان عرضه موبایل تاشو دارد. اگر این اتفاق بیفتد سهم بازار موبایل‌های تاشو در پایان سال ۲۰۲۴، به حدود ۲.۲ درصد می‌رسد.

شاید این سوال پیش بیاید که علت این افزایش تقاضا و رشد در بازار گوشی‌های تاشو چیست؟ به ‌نظر می‌رسد تعداد کاربرانی که ترجیح می‌دهند از موبایل‌های تاشو استفاده کنند، افزایش پیدا می‌کند. همچنین افزایش قیمت موبایل‌های تاشو نیز می‌تواند یکی از دلایلی باشد که برخی کاربران تمایل به خرید چنین دستگاه‌هایی از خود نشان بدهند. با کاهش هزینه تولید، قیمت نهایی محصول کاهش پیدا می‌کند و همین مسأله می‌تواند مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید دستگاه تاشو کند.

به‌نظر می‌رسد طی سال‌های آینده تعداد گوشی‌های هوشمند تاشو بیشتری نیز از سوی شرکت‌های دیگری به بازار عرضه خواهد شد. در واقع هم رقابت برای کیفیت و هم برای قیمت محصول افزایش پیدا می‌‌کند و تولیدکنندگان چینی بیشتری به بازار موبایل تاشو می‌پیوندند.

ترندفورس پیش بینی می‌کند که سامسونگ کماکان صدرنشین فروش موبایل‌های تاشو خواهد بود و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی بتواند ۱۲.۵ میلیون موبایل تاشو بفروشد. در این صورت دو سوم سهم بازار گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص می‌دهد.

لینک های مفید دیگر:

درباره ی کامران جوادی